KOLEKSI CERITA LAWAK DAN LAIN-LAIN with Sabahan Slang! :D Sumber original atau dari internet

Monday 17 June 2013

Dua Orang Kaya


Suatu hari ada dua orang kaya sedang duduk di cafe, sambil menggosip pasal pemandunya.

Orang kaya I : " Ui, kau tau ka, tu driver sy bha,punya buduh !!Kalau ko enda pecaya,ko tingu ni ah"

Terus dia panggil pemandunya si Rurui" Rurui ahhhh.. ini 10 ringgit,ko pigi sana kedai kereta dulu, dan kasi bili sy tu kereta BMW satu k."

Rurui  pun menjawab dengan sopan,
" Yes Sir !! Right A way !!" Dengan pantas terus dia pigi  sana kedai kereta.

Orang kaya I itu kestau sama kawan dia,
" Ko nampak ka? Apa saja saya suruh...betul-betul bha dia buat"

Orang kaya II : " Haha....itu bulum lagi tu,ko mau tau, driver saya lagi teruk dari itu.Mari saya kasi tingu sama ko." Terus orang kaya II memanggil pemandunya Nabas. " Nabas,ko pigi ruma saya dulu kijap, cuba ko pigi tingu kalau saya ada di rumah ka ndak ada ?"

Nabas: "Okay Boss !!" dan dia terus cabut pegi rumah tuannya.

Orang kaya II beritahu kepada kawannya tadi, " Nah,ko nampak ka tu? Dia teda tau berfikir oh, mana buli saya ada di dua tempat yang berbeza dalam satu masa.

Tdak berapa lama kemudian, kedua pemandu itu bertemu di jalan,
Rurui : " Ehh you know, my boss is very stupid laaaahhh.Ada ka dia kasi saya 10 ringgit dan suruh saya pigi bili tu keta BMW sana di kedai kereta, mana buli oh ?? Ko kan tahu sekarang kan hari minggu. Semua kedai kereta tutup bha!!"

Nabas: " uina...Ko pikir....bkn  boss kau saja yang buduh.. boss saya lagi la !! Adakah dia suruh saya balik sana rumah dia pigi tingu,kalau dia ada di rumah ka tiada.....Padahal dia kan boleh check sendiri 
telefon ja bha di rumahnya!!"
Share:
Location: Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Total Pageviews

Stand By Me :)

Networked Blogs

Blog Archive

Pages