KOLEKSI CERITA LAWAK DAN LAIN-LAIN with Sabahan Slang! :D Sumber original atau dari internet

Friday 21 June 2013

11 Fakta Lucu

1. Kondominium tidak ada kna mengena sama itu kondom. Tapi kalau sana di kondominium kita boleh dapat banyak kondom terpakai.

2. Aurat dan urat adalah dua benda yang berbeza. Namun begitu, apabila melihat perempuan yang mendedahkan aurat, urat lelaki akan krem di sesetengah kawasan.

3. Kuih tat memang sadap di makan. Tapi bila kita makan lapan keping kuih tat, kita mungkin kna tuduh mencarut. Kalau enda percaya,cuba la kira satu tat, dua tat, tiga tat, sampai lapan.

4. Laksamana adalah jawatan besar di dalam kesultanan Melayu Melaka. "Laksa Johor" pula adalah contoh jawapan kalau ada urang tanya kita "laksa mana ni?"

5. Barbeque adalah makanan yang sadap. tetapi 'babi queue' pula haram dimakan oleh orang orang yang beragama Islam.

6. Sesetengah orang memanggil cili sebagai cabai. Tapi kalau tu mulut mo  kena cabai, cuba la cakap 'cibai' depan orang tua.

7. Membuat tauhu sumbat memang bikin panat. Lagi panat dan bikin panas kalau orang lain hanya tahu mo sumbat ja tu  tauhu sumbat dalam mulut.

8. Si Bohsia dan Bohjan dipandang hina oleh masyarakat. Namun begitu si Boroi yang makan duit rakyat mendapat sanjungan.

9. Bermain bola keranjang memang bikin penat. Bermain di ranjang juga boleh buat kita penat..Mungkinlah...

10. Ramai orang lelaki takut kalau-kalau mati pucuk. Tapi enda pula takut kalau-kalau mati esok. Palis2...

^_^
YSS
Share:
Location: Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Total Pageviews

Stand By Me :)

Networked Blogs

Blog Archive

Pages