KOLEKSI CERITA LAWAK DAN LAIN-LAIN with Sabahan Slang! :D Sumber original atau dari internet

Friday 15 February 2013

Sepa ada nampak Burung Saya?

Ada seorang ketua kampung yang memiliki hobi memelihara banyak burung. 
Pada suatu pagi, semua burung kesayangannya hilang.Ini pasti angkara pencuri.. Merasa aksi pencuri sudah keterlaluan, ketua kampung dan isterinya itu membawa masalah itu di dalam meeting mingguan di balai raya kampungnya bersama orang2 kampung semua..

Ketua Kampung: "Siapa di sini yang ada burung?" Seluruh orang kampung yang lelaki saja terus berdiri.
Menyedari kesalahannya dalam bertanya, ketua kampung itu menambah:

"Bukan itu bha maksud saya. saya mo tanya bha tu siapa yang pernah lihat burung?" 
Ni kali Seluruh penduduk wanita yang berdiri.
Menyedari pertanyaannya masih tidak ngam dengan muka merah padam dia sambung...

hissshh....bukan bha....."Sekali lagi dia bertanya."Maksud saya, siapa di antara kamu semua yang pernah lihat burung yang bukan kamu punya sendiri?" Separuh penduduk wanita berdiri.Muka ketua kampung itu makin merah. makin gugup....

"siou2 (maaf2) , bukan ke arah itu bha pertanyaan saya. Maksud saya adalah, siapa yang pernah nampak burung saya?"
Lalu… Isteri ketua kampung itu pun berdiri… dan dua orang wanita lain…
Maka kali ini muka si isteri pula yang merah padam.
nah...berlarian la tu ketua kampung keluar dari balai raya kena kejar sma isterinya yang bawa penyapu 

hahahahha...
kalau kamurang la tu ketua kampung..apa bha ayat yang patut digunakan dan ditanya..baru la satu kampung mengerti? :)

YSS?

nsurfer@YSS
Share:
Location: Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Total Pageviews

Stand By Me :)

Networked Blogs

Blog Archive

Pages