KOLEKSI CERITA LAWAK DAN LAIN-LAIN with Sabahan Slang! :D Sumber original atau dari internet

Friday 15 February 2013

Bos yang tembirang

-repost
edit and paste...

Si Gaman adalah seorang bos baru yang telah ditugaskan oleh Seorang Director untuk menjaga sebuah kilang..
Mentang2 la bos baru la katakan,jadi dia pun mo kasi tingu sama pekerja kilang semua yang dia ni bos baru,patut kena takut dan kena hormat...
"hmmm.ni first day saya d sni
jadi ni sekarang ni jam 10am,saya mo tangkap sepa pekerja yang malas trus on the spot saya buang dia.Dia nampak la ada satu orang lelaki berbaju merah berdiri dan bersandar pada dinding..
"Oiii.ko yang di sana tu...sini dulu ko!!" 
Lelaki yg berbaju merah tu datang la.pergi tempat si Gaman..
"Berapa gaji ko??! Ko tau ka saya bos baru di sni ni!!" jerit si Gaman
"Oh saya punya gaji baru Rm800 ni bos.."" kata tu Lelaki.
"Nahh..ambil ni RM800 sekarang..bisuk ko tidak payah datang kerja suda.Pemalas!!Orang lain kerja
.ko relaks ja sandar sana ah.suda!! Pulang la ko sekarang!"jerit si Gaman lagi sambil menghulurkan wang RM800..

Semua pekerja kilang terkejut dengan tindakan si Gaman dan mereka tunduk diam sambil meneruskan kerja diorang.
Dalam hati si Gaman,
"nahh.baru diorg tau mcm mana gaya saya..ini kali semua pun takut nti tu sama saya.hehe"

Tengahari itu,Penyelia Kilang dipanggil oleh si Gaman masuk dlm Ofis..
"eh.tu lelaki tadi pagi bha,yg sy jerit sama dia tu.Deparment mana tu?"

kata si Penyelia,
"ohh.yang itu..Pekerja Mcdonald bha tu bos..
sambung si Penyelia."Direktor kita besa order McD setiap pagi ni,Bos enda tau ka." smbung si Penyelia lg

YSS

Share:
Location: Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Total Pageviews

Stand By Me :)

Networked Blogs

Blog Archive

Pages