KOLEKSI CERITA LAWAK DAN LAIN-LAIN with Sabahan Slang! :D Sumber original atau dari internet

Thursday 22 November 2012

Lelaki Yang Mencurigakan

Sudah lebih sebulan si Nonong bekerja sebagai pembantu kedai telekomunikasi(menjual handphone,etc) di sebuah bandar.Dia amat selesa dengan kerjanya itu walaupun ianya hanya sementara waktu sambil menunggu peluang kerja yang lain yang sesuai dengan kelulusannya yang baru saja menamatkan pengajiannya di sebuah universiti.
Pada suatu pagi,sewaktu si Nonong ingin masuk ke kedai itu untuk memulakan ker
janya,dia perasan ada seseorang memerhatikannya dari lorong di hujung kedai itu...dia ternampak seorang lelaki dewasa sedang memerhatikan dengan serius sekali.Nonong berasa curiga dengan pandangan lelaki tersebut,dalam hatinya "ahh biarlah tu..andang2 kali dia begitu tu..")

sekitar jam 10 pagi.sambil sibuk si nonong melayan customer yang sedang bertanyakan berkenaan dengan handphone2 di dalam kedai itu mahupun terpaksa melayan saja karenah lelaki2 yang mo pok silap ja mo minta numbur telipon dia..tapi dia memang tau bha tu..so dia cool ja la dan enda juga dia bagi..sebab dia ada bf suda..saya la ba tu..ahhha nda ba :P (hahahahha,lain suda slang sy.ni kali la :P )
dia nampak lagi tu lelaki asyik berulang alik di luar kedai tmpt dia kerja..lelaki itu asyik memandang ke dalam sahaja dan melihat si Nonong...mukanya pun bikin curiga.seolah-olah macam mo mencuri ja ..atau yg mcm gila seks kunun
Lunch time pun suda tiba,si Nonong terus bagitau sma kawan kerja dia ( Si Bia)yang dia perasan mcm ada orang diluar kedai diorang ..ikut apa yg si Nonong pikir tadi la.tapi kawan dia cuma cakap "perasaan mu saja bah tu..biarlah tu..teda apa2 juga..setahun lebih suda saya kerja di sni ,belum ada apa2 yg buruk berlaku pun.steady ja ko ah.. " tapi si nonong masi lagi tidak puas hati dan curiga..
Pukul 2 ptang,si Nonong masih lagi ternampak lelaki itu mundar-mandir di luar kedai,masih lagi memerhatikan di dalam,terutamanya di tempat si Nonong berdiri,si nonong pura2 enda mo tingu tu lelaki,dia teruskan saja kerjanya melayan customer lain.
Pukul 4 petang,Bos berpesan pada si Nonong, "haaa..amoi ah..sy mo pergi sna itu branch satu lagi ah..u tolong jaga di sini dulu ah,sy bawa si Bia juga ah. sy mo angkat mali itu stok ." "ok boss.." kata Si Nonong,tetapi dia terlupa sesuatu..
10 minit selepas pemergian bos dan Si Bia..punya si Nonong terkejut,baru dia perasan tentang kejadian yang dialaminya tadi pagi dan tengahari. "harap2 la tu orang nda masuk,satu urang lagi sy sini ni..haiizzz.customer lain pun teda masuk...ni kali la."
Apa yang langsung enda diharapkan oleh nonong sama sekali berkali..akhirnya lelaki itu masuk ke dalam..berjalan perlahan-lahan ke kaunter tempat nonong berdiri dengan muka yang agak serius tetapi seolah-olah segan dan gementar.
"matailah sy ni..kena rogol sy kali ni kan..teda lagi senjata sy ni.." dalam kaunter tempat si nonong berdiri..dia sudah bersedia dengan memegang Ipad di kedua-dua belah tangan nya tanpa disedari oleh lelaki itu.
lelaki itu berhenti betul2 dihadapan kaunter,meliar matanya melihat di dalam seluruh kedai itu..tapi dengannya gaya seperti rusa masuk kampung dan segan2.. Si Nonong betul2 gementar dan takut sangat...bergegar juga la dia sikit2.tapi nda ketara..

Akhirnya lelaki itu bersuara ... "emmm..mandak...sini ada...ada...errr...sini ada RELOD RM5 ka?"
Share:
Location: Sabah, Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Total Pageviews

Stand By Me :)

Networked Blogs

Blog Archive

Pages