KOLEKSI CERITA LAWAK DAN LAIN-LAIN with Sabahan Slang! :D Sumber original atau dari internet

Monday 21 January 2013

Kamurang semua adalah Karya Yang Unik dan Awesome! :)



Ibarat sebiji buah plum,tapi si Dia mahukan buah pisang sebagai pasangannya,jadi kamu pun menukarkan diri kamu kepada pisang.Tapi tidak lama selepas itu,dia merasa bosan,jadi kamu bertukar menjadi buah oren lagi pula.Dan tidak lama selepas itu,dia merasakan "masam" ,jadi kamu bertukar menjadi buah epal pula.Tapi dia pergi cari lagi buah anggur.
Dalam hidup kita..kenapa kita harus "berubah" berkali-kali hanya kerana untuk itu orang yang mahukan perubahan itu?Sampai kita tidak lagi tahu siapa diri kita sebenarnya.Apa lebih baik kita berharap yang kita kekal saja menjadi buah plum dan menunggu si Dia yang "buah plum" juga?

Hanya kerana sekumpulan orang tidak menerima kamu seadanya,tidak perlulah kamu menukar diri kamu dari yang asal.Kamu perlu berfikir juga untuk diri sendiri.Napa perlu berpura-pura untuk dunia ini?Jangan pernah sesekali berhenti untuk mendapatkan perhatian daripada orang untuk diri kamu yang sebenar.Jadilah diri kamu sendiri.Dalam jangka masa yang panjang,jika terlalu berpura-pura dan tidak menjadi diri sendiri,kamu akan menyesal sebab kamu telah mensia-siakan satu perkara..Keunikan diri anda... Kalau ada kumpulan orang yang tidak menerima diri kamu yang sebenar.biarlah..banyak lagi kumpulan yang lain.

Semua kita ni punya "dunia" yang tersendiri di mana kita boleh jadi king/queen hanya dengan menjadi diri sendiri.Cari la tu "dunia" dan sebenarnya.. tu "dunia" yang akan cari kita.. :)

Apakah air boleh lakukan, petrol tidak boleh dan apa tembaga boleh, emas tidak boleh. Kerapuhan semut membolehkan ia bergerak dan ketegaran pokok itu membolehkan ia untuk tinggal berakar umbi. Segala-galanya dan semua orang telah direka dengan keunikan tertentu untuk berkhidmat tujuan yang kita boleh penuhi hanya dengan menjadi diri kita yang unik. Anda sebagai anda sendiri boleh menjadi tujuan anda dan saya kerana saya sendiri boleh menjadi tujuan saya. Anda berada di sini untuk anda ... hanya anda.

Dalam sejarah alam semesta,memang tiada sudah urang macam kita semua ni masing2...walaupun pada masa akan datang.sebab kamu tu unik :)
Dunia sepatutnya lebih mengasihi dan menghargai kita semua.sebab setiap satu dari kita ni unik,jarang,ajaib..Master Piece!

You're Amazing Just The Way You Are :)

YSS
^^
Share:
Location: Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Total Pageviews

Stand By Me :)

Networked Blogs

Blog Archive

Pages